Varför en sådan här lista?



"The tragedy of life doesn´t lie in not reaching your goal.
The tragedy lies in having no goal to reach." Benjamin E. Mays


söndag 13 november 2011

Sista dagen

Idag är sista dagen för listan och det blev 38 punkter som inte gjordes. Det är ganska mycket, men det är ju så att tiderna förändras. Vad misslyckades då?

2. Gå ner till 62 kg och hålla mig där - ja vad säger man, dålig karaktär helt enkelt. Har nog tyvärr hamnat längre från det målet än närmare från starten.
5. Springa upp för vilstabacken i ett svep - har försökt en gång men fick gå de sista metrarna. Skulle gjort det igen den veckan som var men en förkylning satte stopp för det.
8. Inte äta några E ämnen på 2 veckor (0/14) Den har jag inte ens försökt. Har insett att alla E ämnen är ju inte av ondo.
10. Springa femman (kortast) 100 gånger (46/100) Jag tycker jag tränar ofta men när man ser det här inser man varför punkt 2 misslyckades radikalt.
12. Bli klar med min utbildning - helt ärligt vet jag inte ens vilken utbildning jag menar längre. Kanske få diplomet för hundpsykolog men det får vara.
13. Höja priserna - gjorde istället tvärt om och la nästan ner företaget.
18. Skriva något för min egen del - här hade jag tänkt mig något stort men det försvann när intresset för företaget dvalade.
22. Lära henne tass på nosen - hur jag än försökt så går det bannimej inte!
24. Prova på att få henne till räddningshund - bodde för långt bort
25. Lära henne att sitta på min rygg - vi har gjort det många gånger men har det inte på kommando.
40. Köpa en bukett bara för dekor - prioriterades bort ekonomiskt.
45. Dubai - jag blev ju student, kanske säger en del..
49. Fira 17 maj i Norge - här passade det sig aldrig riktigt in med datumen, även om vi var i Norge. 50. Hong Kong - samma som med Dubai, pengarna fanns inte.
53. Flyta runt på luftmadrassen
54. Åka spark
55. Åka hundsläde
56. Spela minigolf (och vinna!)
57. Ta med Tomas till Cosmonova
58. Hoppa fallskärm - här la jag mitt hopp till min trettioårsdag, jag fick det som gåva men har inte hunnit göra det.
59. Rida islandshäst - den hade jag verkligen velat göra!
61. Spela crocket - ingen som ville spela med mig.
63. Spela kubb fem gånger (0/5) Samma här.
65. Bowla och få minst 150 poäng
66. Åka skridskor
68. Åka på chicken camp - hade kunnat bli av om det inte vore för att Marie bjudit in Bob B varje år vilket gjorde att priset blev det dubbla.
70. Vandra i fjällen
72. Åka fyra nya karuseller (1/4) Jag har blivit en fegis.
75. Åka ring - ingen tillgång till båt.
79. Göra min egen majonäs
83. Renskriva och redovisa mitt specialarbete
84. Skicka 10 kort utan anledning 3/10
85. Bygga vasaskeppet - jag började men det var så dåliga grejer att jag fick psykbryt och gav bort det.
86. Rita ett porträtt
91. Fotografera något i mitt liv dagligen i ett år (93/365)
92. Fixa bilstereon (eller få någon annan att göra det..)
93. Bjuda mor och svärmor på middag samtidigt
95. Meditera
98. Ta 30 promenader med Marielle (8/30) Hon flyttade från stan vilket försvårade det en hel del.

Det blev alltså 380kr som ska doneras till välgörande ändamål och eftersom det närmar sig juletid och mitt hjärta blöder för de barn som är ensamma, ledsna och oroliga på julafton så jag skänker pengarna till BRIS.

Nu laddar jag för nästa lista!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar